Monday, June 16, 2008

ဂစ္တာ နည္းစနစ္အခ်ိဳ႔

ရန္ကုန္မွာတုန္းက စာအုပ္တစ္ခုမွာ “သင္ဒါေတြသိၿပီ လား” ဆိုၿပီး ဂစ္တာ နည္းစနစ္အခ်ိဳ႔ကို ခ်ေရးျပထားတာေလးကို ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ အဲဒါေလးကို သတိရမိလို႔ ဂစ္တာ တီးတဲ႔ အခါ အသံုးမ်ားၿပီး ေလ႔က်င္းမႈေတြမ်ားမ်ားလိုတဲ႔ နည္းစနစ္ေလးေတြကို ေဖာ္ျပရင္ေကာင္းမယ္ဆိုၿပီးစိတ္ကူးေပါက္မိလို႔ ဒီပိုစ္႔ေလးကို ေရးလိုက္ပါတယ္။

Alternate Picking
ဂစ္တာဆိုလိုေတြ Riff ေတြတီးေတာ႔မယ္ဆိုရင္.. alternate picking ကိုပဲအမ်ားဆံုး အသံုးျပဳၿပီး တီးၾကပါတယ္။ အေျခခံျဖစ္သလုိ ျမန္ျမန္တီးမယ္ဆိုရင္ alternate picking ကိုပိုင္ေနမွရပါမယ္။ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။ ဂစ္တာ လက္ခက္ (pick ) ကို အထက္ေအာက္ တစ္လွည္႔စီ တီးခ်င္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ Paul Gilbert ရဲ႔ ဂစ္တာ instructional video ေတြမွာဆိုရင္ alternate picking ကို အေလးထားၿပီးေျပာတာေတြ ေတြ႔ရမွာပါ။ Riff တစ္ခုကို တီးျပၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို pick သြားတယ္ဆိုတာကအစ ရွင္းျပပါတယ္။ ၾကိဳးတစ္ၾကိဳးထဲ ေပၚမွာတီးေနရင္ေတာ႔ Alternate Picking ကသိပ္မသိသာ ေပမဲ႔ ၾကိဳးႏွစ္ၾကိဳး ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ၾကိဳးထက္ပို တဲ႔ၾကိဳးေတြေပၚမွာ အေပၚတက္လုိက္ ေအာက္ဆင္းလိုက္နဲ႔ အရမ္းအျမန္တီးရတဲအခါမ်ိဳးေတြမွာ alternate picking ရဲ႔ down stroke, up stroke ေတြကို အာရံုထားၿပီးတီးရင္ပိုအဆင္ေျပပါတယ္။

Sweep Picking
Arpeggio ေတြကို တီးတဲ႔ အခါ.. alternate picking နဲ႔အဆင္မေျပပါဘူး။ ၾကိဳးတစ္ၾကိဳးမွာ ႏုတ္တစ္လံုပဲတီးတဲ႔ arpeggio ေတြအတြက္ကေတာ႔ sweep picking ကိုအသံုးျပဳၿပီးတီးၾကပါတယ္။ Arpeggio ေတြကို ျမန္ျမန္တီးႏိုင္ဖို႔နဲ႔ အသံထြက္ေကာင္းဖို႔ကေတာ႔ အေလ႔အက်င္႔ေတြအမ်ားၾကီးလုိပါတယ္။

Right Hand Tapping
ညာဖက္လက္ကို Fret board ေပၚမွာသြားေထာက္ၿပီးတီးျခင္းကို ေခၚတာပါ။ အျမင္မွာခက္သေယာင္ရွိေပမဲ႔ တစ္ကယ္႔တစ္ကယ္တီးတဲ႔အခါထင္သေလာက္မခက္တာေတြ႔ရပါလိမ္႔မယ္။ Eddie Van Halen ကစတင္ၿပီး ဒီနည္းစနစ္ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳလာခဲ႔ပါတယ္။ Van Halen ရဲ႔ Eruption ဆိုတဲ႔ ဂစ္တာ instrumental သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာ tapping ေတြကို လွလွပပ အသံုးျပဳသြားတာ ေတြ႔ရပါလိမ္႔မယ္။ Both Hand Tapping ဆိုၿပီးေတာ႔လဲ ဘယ္လက္ ညာလက္ ႏွစ္ဖက္လံုး Fret board ေပၚမွာေထာက္ၿပီးတီးတဲ႔ နည္းစနစ္ကို လည္း အသံုးမ်ားၾကပါတယ္။
Arpeggio ကို sweep picking နဲ႔တီးၿပီး ႏုတ္ရဲ႔ အျမင္႔ဆံုး (ေအာက္ဆံုး တစ္ၾကိဳး) ကိုေရာက္တဲ႔အခါမွာလဲ Right Hand Tapping ေလးေတြကို အလ်ဥ္းသင္႔သလိုလည္း အသံုးျပဳၾကပါတယ္။

Harmonics
Harmonic ေတြမွာ Natural Harmonic, Artificial Harmonic, PinchHarmonic ဆိုၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ Natural Harmonic ေတြကို လႊတ္ၾကိဳးတစ္ခုရဲ႔ 3rd, 5th, 7th နဲ႔ 12th Fret ေတြက ဘားေပၚမွာ လက္ ကို ဖြဖြေလး တင္ၿပီးတီးျခင္းျဖင္႔ ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္က ေကာဒ္တစ္ခုခုကို ကိုင္ထားတဲ႔ အခ်ိန္မွာ Harmonic ကိုလိုခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ႔ Artificial Harmonic နည္းစနစ္နဲ႔ ကိုယ္ဖိထားတဲ႔ Fret ရဲ႔ 12 Fret ေျမာက္ ဘားမွာ ညာဖက္လက္ညိႈးကို ဖြဖြေလးေထာက္ၿပီး လက္ခလယ္ျဖင္႔ ၾကိဳးကို တီးျခင္းျဖင္႔ထုတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။ Pinch Harmonic ကေတာ႔ solo ေတြမွာ အရမ္းကို အသံုးမ်ားပါတယ္။ ႏုတ္တစ္ခုကို တီးတဲ႔ အခါ ဂစ္တာ လက္ခက္နဲ႔ ထိၿပီးၿပီးခ်င္း တစ္ျပိဳင္ထဲနီးပါး မွာ လက္ခတ္ကို ကိုင္ထားတဲ႔ ညာဖက္လက္မ ထိပ္ေလးနဲ႔ ၾကိဳးကို ထိလိုက္ျခင္းနဲ႔ အလြန္စူးတဲ႔ အသံ Pinch harmonic ကို ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ Electric ဂစ္တာမွာ ဒီနည္းစနစ္ကို အသံုးမ်ားပါတယ္။ Acoustic ဂစ္တာမွာလည္း သံုးႏိုင္ပါတယ္။ Natural Harmonic ေတြကို acoustic ဂစ္တာေတြမွာအသံုးမ်ားပါတယ္။ Artificial Harmonic ေတြကိုေတာ႔ Classical ဂစ္တာနဲ႔ classical သီခ်င္းေတြမွာ အသံုးျပဳတာမ်ားပါတယ္။ Pinch Harmonic ကေတာ႔ ေရာခ္ဆိုလို ေတြတိုင္းမွာလိုလို ကိုေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလမွာ ဂစ္တာရဲ႔ Whammy Bar ကိုဖိထားခ်ိန္မွာ 3rd Fret ရဲ႔ Natural Harmonic ကိုထုတ္လုိက္ၿပီး whammy bar ကိုျပန္လႊတ္ျခင္းျဖင္႔လည္း အလြန္ျမင္႔တဲ႔ အသံမ်ိဳးေတြကို ဂစ္တာသမားေတြ လွလွပပ ထုတ္တတ္ၾကပါတယ္။ Steve Vai ရဲ႔ Bad Horsie မွာ ဒီလိုအသံေတြကို ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားၾကားရမွာပါ။ ဂစ္တာသမား Dimebag Darrell ကေတာ႔ ဘယ္ဖက္လက္ တစ္ဖက္ထဲကို အသံုးျပဳၿပီး 3rd , 2nd စတဲ႔ Fret ေတြမွာ Natural Harmonic ေတြကိုထုတ္ၿပီး ညာဖက္လက္က whammy bar ကိုကစားတဲ႔ နည္းစနစ္နဲ႔ အလြန္ျမင္႔တဲ အသံေတြကို တီးခတ္ျပတတ္ပါတယ္။ Dimebag Darrell ဟာ အလြန္ေတာ္တဲ႔ ဂစ္တာသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ စင္ေပၚမွာတီးေနစဥ္ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္လုပ္ၾကံခံခဲ႔ရပါတယ္။ သူရဲ႔ Dimbag Squeal ဆိုတဲ႔ ဘယ္ဖက္လက္ တစ္ဖက္ထဲ အသံုးျပဳၿပီး Natural Harmonic ေတြထုတ္ယူတဲ႔ နည္းစနစ္ဟာ ခုခ်ိန္မွာက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳေနၾကပါတယ္။

Palm Muting
ညာဖက္လက္ဖ၀ါးကို ဂစ္တာရဲ႔ ၾကိဳးတင္ခံု Bridge ေပၚမွာ ခပ္ဖြဖြတင္ၿပီး တီးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Vamp ေတြတီးခတ္ရာမွာသံုးသလုိ solo ေတြ arpeggio ေတြ တီးရာမွာလည္းသံုးပါတယ္။

Feedback
Electric ဂစ္တာရဲ႔ pickup နဲ႔ သူ႔ရ႔ဲ Amp ေတြနဲ႔ အရမ္းနီးကပ္တဲ႔ အခါမွာ ဆူညံတဲ႔ စူးစူး၀ါး၀ါးသံေတြ ထြက္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ Feedback အသံေတြကို ခ်ိန္ကိုက္ၿပီး နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ လုပ္ယူျခင္းကို ဆိုလိုတာပါ။ ဆူညံသံကို အခ်ိဳးက်က် ထုတ္ယူတာကလည္း အႏုပညာတစ္မ်ိဳးပါပဲ။

စဥ္းစားရသမွ် အသံုးမ်ားတဲ႔ နည္းစနစ္ေလးေတြပါ။ ဂစ္တာကို ေလ႔လာတာ မၾကာေသးတဲ႔ ၀ါသနာရွင္ေတြအတြက္ေတာ႔ အသံုး၀င္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔မိပါတယ္။

2 comments:

robotheart18 said...

အရမ္းေကာင္းပါတယ္ အကို ...အခုလို ဂီတေလာကကို စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ႕ ၀င္ေရာက္လာတဲ႕ ကၽြန္ေတာ္႕လို သူငယ္ခ်င္းမ်ားအတြက္ အဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ႕ ဆိုက္ေလး တစ္ဆိုက္ဒ္ ပါပဲ ........အကို ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္ပါေစ....အဲ႕..... ပဲပင္ေပါက္နုတ္ ဖက္နညး္ေရးနည္း သင္ေပးတ႕ဲ စာအုပ္ေလးမ်ားရွိရင္လဲ တင္ေပးပါ့လားဗ်...ေက်းဇူးပါဗ်

ျဖဴးသား​ေလး said...

ေက်းေက်း